Вівторок, 26.11.2024, 18:40Вітаю Вас Гість | RSS
Мій сайт
Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Слєпкань Зінаїда Іванівна


 

Зінаїда Слєпкань (16.04.1931 - 2006)

     Зінаїда Іванівна Слєпкань народилася 16 квітня 1931 року в селі Печенжиці на Вологодщині (Росія), куди із Запорізької області було вислано її родину (1930), навчалась у школі райцентру Тотем, а в 1949 році разом з батьками повернулася до України – до міста Мелітополь, де і відзнакою закінчила (1953) фізмат педінституту, а вже в Києві захистила (1962) кандидатську дисертацію з методики викладання математики («Культура тригонометричних обчислень у восьмирічній і середній школах»), основні результати якої вмістила у своїй книжці «Тригонометричні обчислення» (Київ, 1962); першою з жінок тодішнього Союзу (1987) стала доктором педагогічних наук з методики математики («Методична система реалізації розвиваючої функції навчання математики в середній школі») – в основі дисертації був зміст її посібника «Психолого-педагогические основи обучения математике» (1983). У 1965 році Зінаїда Слєпкань переїхала до Київського педінституту (тепер Національний педагогічний університет ім. Михайла Драгоманова) на запрошення Івана Шиманського, а в 1988 стала професором кафедри математики та її методики; вона є автором посібників: «Методика викладання алгебри і початків аналізу» (1978), «Методика навчання математики» (2000) та «Наукові засади педагогічного процесу у вищій школі» (2000), плідно працює і з колективами авторів, зокрема над сучасним підручником «Алгебра і початки аналізу. 10– 11»...
     Зінаїда Слєпкань удостоєна значка «Відмінник освіти України», почесного звання заслуженого працівника народної освіти України, медалі Макаренка.
Слєпкань Зінаїда Іванівна (1931–2006) – видатний учений в галузі методики навчання математики, один з фундаторів української наукової школи з теорії та методики навчання математики в середніх і вищих закладах освіти, доктор педагогічних наук, професор.
     У 1989 р. вона отримала вчене звання професора.
   Значне місце у науково-педагогічній діяльності З.І. Слєпкань відводилося розробці стандартів для вищої і середньої шкіл, підручників. Усі українські школи протягом десятка років працюють за підручником «Алгебра і початки аналізу 10-11», написаним З.І. Слєпкань у співавторстві з М.І. Шкілем та О.С. Дубинчук.
   Велике теоретичне і практичне значення для вчителів-практиків і студентів – майбутніх учителів математики мали праці З.І. Слєпкань, присвячені ефективності уроків математики.
    Усі дослідження З.І. Слєпкань пронизує інтерес до проблем навчання алгебри і початків аналізу в загальноосвітній школі і професійно-технічних училищах.
   Наукові дослідження З.І. Слєпкань окреслюють питання розвивального навчання математики, особистісно-орієнтованого навчання у середніх та вищих закладах освіти, розвитку творчого мислення учнів і студентів тощо. Цим проблемам присвячений посібник «Психолого-педагогічні та методичні основи розвивального навчання математики» (2004), виступи на науково-методичних конференціях, семінарах та статті у журналах та наукових збірниках.
Зінаїда Іванівна Слєпкань – велика Людина, Педагог, Вчений, яку хочеться наслідувати, але яку повторити неможливо !

Погляд уголос
     Г. Олійник (Київ, 2001): «Зінаща Слєпкань виступає за перебудову навчального процесу в педвузах і університетах у напрямі демократизації, гуманізації і диференціації, за створення в цих закладах умов для інтелектуального розвитку майбутніх учителів, формування у них творчої активності, пізнавальної самостійності, високих моральних якостей».
     С. Параскевич (Київ, 2006): «Зінаща Слєпкань залюбки порається в «немоленому храмі» (Володимир Яворівський) – на дачі, де земля їй силу повертає; смачно готує фірмову м’ясну солянку, а ще задоволення отримує від Шелдона, поезії Шевченка, прози Гончара, психологізму Достоєвського й Толстого...»
     Зінаїда Слєпкань: «У наш час значно зросла роль теоретико-ймовірнісних та комбінаторних методів під час обробки результатів спостережень у фізиці, механіці, астрономії, геодезії, біології, обчислювальній математиці. Вони застосовуються в економіці, статистиці, військовій справі, у виявленні оптимальних каналів зв’язку, у транспорті, на виробництві. У зв’язку з широким розвитком підприємств, що випускають масову продукцію, теорію ймовірностей використовують не лише для бракування вже готової продукції, а й для організації процесу виробництва, забезпечення якості продукції. Застосовуються імовірності та комбінаторні методи в педагогічних, психологічних та історичних дослідженнях, у лінгвістиці, а також в археології під час розшифрування написів, зроблені« стародавніми мовами. З кожним роком розширюється сфера застосувань математичних методів у науці та практичній діяльності людей» (1978).
     «Створювати умови й забезпечувати розвиток особистості в процесі навчання математики значно важче, ніж розвивати логічне мислення, просторові уявлення й уяву, алгоритмічну й інформаційну культуру, тим більше важче, ніж формувати вміння розв’язувати задачі, доводити математичні твердження і розв’язувати вправи певного типу. До змісту освіти слід включати ще й емоційно ціннісні, особистісні компоненти» (2003).
     «Краще запалити хоч одну свічку, ніж проклинати темряву. Отож збагачуйте свій розум знаннями: їх «не можна ні вкрасти, ні загубити, ні знищити» (Сковорода).
     Найвідповідальніші на землі професії вчителя і лікаря (Амосов).
     І першість тут належить учителю: якщо хороший лікар полегшує стан хворого, то поганий учитель калічить здорового. Тому ніколи не зраджуйте педагогічній справі, будьте гідними своєї місії перед прийдешніми поколіннями.
     У моїй же родині особливе ставлення іде й до математики: і дочка Олена, й онуки – Антон та Олена – мають фізико-математичну освіту, мабуть, це вже складається династія викладачів математики» (2006)..,
Нагороди
§ Заслужений працівник народної освіти України (1995 р.),
§ Відмінник освіти України (1997 р.).
§ Нагороджена медаллю до 50-річчя Київського педагогічного інституту імені О.М.Горького,
§ медаль М.В. Остроградського,
§ медаль А.С.Макаренка,
§ медаль В.О.Сухомлинського,
§ Золота медаль НПУ імені М.П.Драгоманова (2007),
§ медаль «Ветеран праці».
Основні публікації
1. Слєпкань З.І., Шкіль М.І. Алгебра і початки аналізу [Текст] : проб. підручник для 10-11 кл. серед. шк. / М.І. Шкіль [та ін.]. - 2.вид. - К. : Зодіак-ЕКО, 1996. - 608 с.
2. Слєпкань З.І., Шкіль М.І. Алгебра і початки аналізу [Текст] : підручник для 10-11 кл. серед. закладів освіти / М.І. Шкіль [та ін]. - К. : Зодіак-ЕКО, 1998. - 607 с.
3. Слєпкань З.І., Шкіль М.І. Алгебра і початки аналізу 10-11 кл [Текст] : підручн. для 10-11 кл. загальноосвітніх навч. закл. / М.І. Шкіль [та ін]. - 2. вид. - К. : Зодіак-ЕКО, 2000. - 606 с.
4. Слєпкань З.І., Шкіль М.І. Алгебра і початки аналізу [Текст] : навч. посіб. для учнів проф.- техн. навч. закл. / М.І. Шкіль [та ін]. - К. : Техніка, 2000. - 544 с.: іл.
5. Слєпкань З.І. Методика навчання математики [Текст] : підручник для студ. мат. спец. пед. навч. закл. / З.І. Слєпкань. - К. : Зодіак-ЕКО, 2000. - 512 с.: іл. - Бібліогр.: с. 493-503.
6. Слєпкань З.І. Наукові засади педагогічного процесу у вищій школі [Текст] : для студентів-магістрів / З.І. Слєпкань ; Національний педагогічний ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К. : НПУ, 2000. - 210 с.
7. Слєпкань З.І., Шкіль М.І. Алгебра і початки аналізу. 10-11 клас [Текст] : підручник для 10-11 класів загальноосвіт. навч. закладів / М.І. Шкіль [та ін]. - 2. вид. - К. : Зодіак-ЕКО, 2001. - 656 с.: мал.
8. Кравчук В.Р. Алгебра [Текст] : проб. підручник для 7 класу / В. Р. Кравчук, Г. М. Янченко ; ред. З.І. Слєпкань. - Т. : Підручники & посібники, 2001. - 176 с.
9. Алгебра і початки аналізу [Text] : підруч. для 10-11 кл. шк. України з рум. мовою навч. / М.І. Шкіль [и др.] ; пер. з укр. І. М. Грінчешин. - Л. : Світ, 2002. - 640 с.: рис.
10. Алгебра і початки аналізу [Text] : підручник для 10-11 кл. загальноосвітніх навч. закладів України з угорською мовою навчання / М.І. Шкіль [та ін] ; пер. з укр. А. А. Штерр [та ін]. - Л. : Світ : Кіадо, 2001. - 608 с. - Альтернативное название : Algebra es az analizis elemei / V.I.Skily, Z.I.Szlyepkany, O.Sz.Dubincsuk.
11. Алгебра і початки аналізу [Текст] : підруч. для 11 кл. загальноосвітніх навч. закл. / М.І. Шкіль [и др.]. - К. : Зодіак-ЕКО, 2002. - 383 с.: рис.
12. Алгебра і початки аналізу [Текст] : підручник для 10 кл. загальноосвіт. навч. закл. / М.І. Шкіль [та ін.]. - К. : Зодіак-ЕКО, 2002. - 271 с.: мал.
13. Алгебра і початки аналізу [Текст] : підручник для 10 кл. загальноосвіт. навч. закл. / М.І. Шкіль [и др.]. - К. : Зодіак-ЕКО, 2003. - 272 с.: рис.
14. Кравчук В.Р. Алгебра [Текст] : пробний підручник для 9 кл. / В. Р. Кравчук [и др.] ; ред. З.І. Слєпкань. - Т. : Підручники & посібники, 2003. - 239 с.
15. Алгебра і початки аналізу [Текст] : підручник для 11 кл. загальноосвіт. навч. закл. / М.І. Шкіль [и др.]. - К. : Зодіак-ЕКО, 2003. - 384 с.: мал.
16. Кравчук В.Р. Алгебра [Текст] : пробний підручник для 7 класу / В. Р. Кравчук, Г. М. Янченко ; ред. З. Слєпкань. - Т. : Підручники і посібники, 2002. - 176 с.
17. Слєпкань З.І. Збірник задач з алгебри і початків аналізу [Текст] : навч. посібник для уч. 10-11 кл. загальноосвіт. навч. закл. / З.І. Слєпкань [и др.]. - Т. : Підручники & посібники, 2003. - 240 с.
18. Кравчук В.Р. Алгебра [Текст] : підручник для 8 кл. / В. Р. Кравчук [и др.] ; ред. З. Слєпкань. - Вид. 3-є, переробл. та доп. - Т. : Підручники і посібники, 2006. - 232 с.
19. Алгебра і початки аналізу [Текст] : підруч. для 10 кл. загальноосвіт. навч. закл. / М.І. Шкіль [и др.]. - К. : Зодіак-Еко, 2007. - 272 с.
20. Слєпкань З.І. Наукові засади педагогічного процесу у вищій школі [Текст] : навч. посібник для магістратів вищ. навч. закладів / З.І. Слєпкань. - К. : Вища школа, 2005. - 240 с.
21. Шкіль М.І., Слєпкань З.І. Алгебра і початки аналізу [Текст] : підруч. для 10 кл. загальноосвіт. навч. закл. / М.І. Шкіль [и др.]. - К. : Зодіак-ЕКО, 2005. - 271 с.
22. Шкіль М.І., Слєпкань З.І. Алгебра і початки аналізу [Текст] : підручник для 11 кл. загальноосвіт. навч. закл. / М.І. Шкіль [и др.]. - К. : Зодіак-ЕКО, 2005. - 383 с.
23. Практикум з методики навчання математики. Загальна методика [Текст] : навч. посіб. для студ. спец. "Педагогіка і методика середньої освіти. Математика" / ред. З.І. Слєпкань. - К. : НПУ ім.М.П.Драгоманова, 2006. - 292 с. - Бібліогр.: в кінці розд.
24. Педагогічна практика студентів математичних спеціальностей фізико-математичного факультету НПУ імені М.П.Драгоманова [Текст] : метод. посіб. / ред. З.І. Слєпкань, С. А. Кушнірук ; Національний педагогічний ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К. : НПУ ім.М.П.Драгоманова, 2005. - 95 с. - Бібліогр.: с. 90-92.

 

Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites